Vo veku 21 rokov majú mnohí športovci polovicu kariéry za sebou. Legenda Vladimír „Dracula“ Moravčík vtedy iba prvýkrát vkročil do telocvične. Už po dvoch týždňoch tréningov nastúpil proti súperovi z Rakúska, ochorel, a tak tréner poslal jeho.
„Zápas sa konal v kultúrnom dome v Žiari nad Hronom. Nevedel som si ešte rozložiť sily a keď uprostred vypadla elektrina, bola to záchrana. Vydýchal som sa a napokon vyhral,“ spomína šesťnásobný svetový šampión, keď sa vo svojom CUPRA Terramar presúva na tréning. Ako sa z Vladimíra Moravčíka stal „Dracula“?
Prezývka, ktorá mu prischla
„V škole mi to veľmi nešlo, a tak sme sa s mamou dohodli, že zájdeme za psychologičkou. Po krátkom rozhovore poznamenala: ,Pani Moravčíková, tomu chlapcovi treba vrece, pretože má veľa energie a potrebuje ju dostať von‘,“ spomína na obdobie strednej školy.
Boxovacie vrece vtedy nekúpili a aj na prvý tréning sa dostal viac-menej z recesie, keď sa stavil s kamarátmi. Podobne neplánovane prišla aj ponuka súťažiť o svetový titul asociácie WMC v Hong Kongu.
„Športovci zvyknú mať prezývky, ale ešte som žiadnu nemal. Moje meno im pripomínalo knieža Vlada a zrejme usúdili, že Rumunsko je blízko Slovenska. Keď som priletel, všade viseli plagáty a na nich bolo meno Vladimír Dracula Moravčík. Prekvapilo ma to, ale už to tak ostalo aj doma,“ dodáva s úsmevom.
Keď tušil, že jeho aktívna kariéra sa blíži ku koncu, začal rozmýšľať, čo bude ďalej. Pomohli mu traja kamaráti a spoločne založili v Banskej Bystrici klub Dracula Gym. Pôsobí v ňom jedenásť trénerov a spoločne sa venujú viac ako dvom stovkám zverencov.
Miluje rýchlosť, no nejde cez hranu
Vladimír Moravčík má blízky vzťah k autám aj motorkám. Jeho šport je adrenalínový, a tak niet divu, že ho to ťahá k silným motorom a rýchlosti. CUPRA ho oslovila športovým charakterom a výkonom, ktorý mu za volantom prináša to, čo má najradšej. So značkou sa spojil pred tromi rokmi cez CUPRA Garáž Autonovo v Banskej Bystrici.
„Dizajn už na prvý pohľad vyzerá inak, než čokoľvek, čo bežne vidíte na cestách. Auto sa výborne ovláda, má skvelé reakcie v zákrutách a výborné brzdy. Povedal som si, že s CUPRA si jazdu určite užijem,“ hovorí Moravčík.
Istý čas jazdil na modeli Formentor VZ5 s výkonom cez 300 koní. Nedávno však presedlal do CUPRA Terramar, ktorý si zachováva športový charakter, no zároveň viac vyhovuje potrebám jeho rodiny s dvomi deťmi.
„CUPRA je všestranná. Sadne tým, ktorí chcú športové, imidžové auto, ale zároveň potrebujú, aby zvládlo aj potreby rodiny,“ hovorí Lukáš Meľaga, CUPRA Master Autonovo Banská Bystrica.
CUPRA Terramar
Je to prvé SUV značky CUPRA, ktoré kombinuje ostrý športový charakter s možnosťou efektívneho hybridného pohonu — ideálne pre mestský aj dynamický štýl jazdy.
Motor: Benzín, alebo Plug-in hybrid
Výkon: až do195kW/265 koní
Elektrický dojazd: až do 123km* (WLTP) v prípade PHEV verzie
Dizajn: Dynamický športový štýl s ostrými líniami a robustným postojom
Interiér: Prémiové materiály, športové sedadlá s bočným vedením, digitálny kokpit, ambientné osvetlenie
Technológie: CUPRA HD-MATRIX LED, Prémiový audio systém SENNHEISER, 3-vrstvové akustické sklá, Športové brzdy AKEBONO, Top view kamera, progresívne riadene a voľba jazdných režimov
Potvrdzuje to aj Moravčík, ktorý model Terramar využíva denne prevažne v mestskej premávke.
„Je to síce rodinné auto, ale stále má skvelý športový výkon. Nie je ani príliš veľké a všade bez problémov zaparkujem,“ vysvetľuje. Presunmi medzi prácou, vozením detí do školy a na krúžky najazdí aj sto kilometrov denne. Hoci rýchlosť a adrenalín mu nie sú cudzie, za volant si sadá vždy s rešpektom.
„Nie som ten typ, čo by robil za každú cenu niečo riskantné, a už vôbec nie vtedy, keď vezmem rodinu,“ priznáva.
Vyhovuje mu aj servisné zázemie. Keď potrebuje niečo doladiť, auto ide na diagnostiku a ak treba, bez problémov dostane náhradné vozidlo.
„Ak niekto uvažuje o vozidle CUPRA, mal by si ho vyskúšať. Najlepšie to pochopíte v momente, keď si sami sadnete za volant,“ uzatvára Vladimír Moravčík.
